Z kuşağının tatil tercihlerinde gözde yerlerin tahtı sallanıyor: Yatırımcılar hedef değiştiriyor! Yeni rota neresi?

Gençlerin Turizm Tercihleri Değişiyor: Sessiz Lüks Trendi Yükseliyor

Günümüzde gençlerin lüksten anladıkları kendilerine özel, kişiselleştirilmiş, otantik deneyimler sunan, kendilerini daha rahat hissedebilecekleri ve doğayla, kültürle uyumlu olabilecekleri yerler anlamına geliyor. Turizmde de sessiz lüks yükselişte” dedi.

Yeditepe Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Demet Genceli, ‘Turizm Haftası’ Değerlendirmesi

Yeditepe Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Demet Genceli, 15-22 Nisan tarihleri arasında kutlanan ‘Turizm Haftası’ dolayısıyla değerlendirmelerde bulundu. Genceli, yeni nesil Z kuşağı yani 1997-2012 arası doğan kuşak bizden daha farklı olarak daha kişiselleştirilmiş, dijitalle entegre, sürdürülebilirliğe önem veren ve deneyim arayan bir yapı içerisinde seyahatlere katılıyor. Bizim kuşak konfor arayışını, lüks ve rahatlığı ön plana çıkarıyor” dedi.

Sosyal Medya Seyahat Tercihlerini Belirliyor

Z kuşağının tatil tercihlerini şekillendiren etkenlere değinen Genceli, “Araştırmalar, genç turistlerin yüzde 80’inin herhangi bir yere gitmeden önce mutlaka sosyal medyadan araştırma yaptığını gösteriyor. Sosyal medyada puanı daha yüksek olan yerleri tercih ediyorlar. Hem sosyal medyada hem de dijital kanallarda paylaşımlara ağırlık veriyorlar. Kısacası seyahat tercihlerinde dijital etkileşim, sosyal medya kullanımı, yeni neslin seyahat tercihlerinde çok önemli etkenler” diye konuştu.

Sürdürülebilirlik ve Gençlerin Tercihleri

Doğayla ve çevreyle entegre olmak, yerel ekonomiye katkı sağlamak, gittikleri yerlerdeki yerel insanlarla bir arada bulunmak, beraber deneyimler edinmek gibi noktaların gençlerin tercihlerini belirlediğini ifade eden Doç. Dr. Genceli, sürdürülebilirliğe önem veren, dijital konularda daha yaratıcı ve doğal kaynakları kendi faaliyetlerine entegre eden işletmeler gençlerin daha çok ilgisini çekiyor. Bu da daha çok tercih edilmelerine sebep oluyor. Bu kuşağın deneyimden kastı anı biriktirmek: ‘Yamaç paraşütü nerede yapılır, macera turizmi nasıl olur, yerel topluluklarla bir sofrayı paylaşmak nasıl bir deneyim olur, bir çay toplama etkinliği gençlere nasıl bir katkı sağlar’ diye düşünüyorlar. Bir çiftlikte yaşamak, doğa yürüyüşleri yapmak, kamp yapmak gibi etkinliklerin içinde olmak istiyorlar.”

Ekonominin ve Kültürün Önemi

Sürdürülebilirliğin sadece çevresel boyutunda değil ekonomik ve kültürel boyutlarına da dikkat çeken Demet Genceli, “Sürdürülebilirliğin doğayı korumanın, çevrede karbon salınımını azaltmanın, doğal kaynaklara zarar vermemenin yanı sıra ekonomik ve kültürel boyutları da var. Gençler sadece çevresel sürdürülebilirliği önemsemiyor ekonomik olarak da katkıda bulunmak istiyorlar. Gittikleri bölgede yerel insanlara da bir katkıda bulunmak istiyorlar. Onların el emeklerini satın almayı, ekonomilerine katkıda bulunmayı ve aynı zamanda kültürel değerlerine de sahip çıkmayı önemsiyorlar” dedi.

Turizm Yatırımlarında Değişen Trendler

Turizm yatırımcılarının iyi puanlara sahip olması gerektiğini aktaran Genceli, ‘Sessiz Lüks’ Trendi yükselişte olduğunu belirtti. Gençlerin tercihlerinde artık lüks ve gösterişli yerlerden ziyade kişisel hizmetler sunan, otantik ve doğayla uyumlu yerlere yönelik bir eğilim olduğunu vurguladı.

Yeni Nesil Turizm Yatırımlarına Dair Tavsiyeler

Girişimcilerin sosyal faydayı da düşünerek turizm yatırımları yapması gerektiğine vurgu yapan Genceli, turizmle hiçbir bağlantısı olmayan kişilerin yatırımlar yaptığını ancak profesyonel bir turizm yatırım danışmanıyla çalışmanın faydalı olduğunu belirtti. Turizm yatırımlarında yerel değerleri korumanın, etkin içerikler sunmanın ve sürdürülebilirliğe odaklanmanın önemli olduğunu ifade etti.

Related Posts

Emekli zam için ikinci tarihi beklemeye geçti: Alarm zilleri çalıyor!

TÜİK merakla beklenen enflasyon verisini açıkladı; ‘Emeklinin ve kamu çalışanlarının maaş zammı ne olacak?’ sorusu milyonlarca vatandaşı açlık sınırının altına mahkum ederek yanıt buldu. Önümüzdeki 6 ay boyunca TÜİK’ten gelen enflasyon verileri ve …

TCMB anketi: Üçüncü çeyrekte fonlama koşullarında gevşeme bekleniyor

TCMB anketi: Üçüncü çeyrekte fonlama koşullarında gevşeme bekleniyor

Akaryakıta ÖTV zammı geldi: Benzin, motorin ve LPG fiyatı gece yarısı değişti

Akaryakıt fiyatlarına otomatik ÖTV zammı geldi. Benzin litre fiyatına 2,26 TL, motorine 2,12 TL, otogaza ise 97 kuruş zam yapıldı. Yeni fiyatlar İstanbul, Ankara ve İzmir’de pompa fiyatlarına yansıtıldı. Benzin 51 TL’yi, motorin 52 TL’yi geçti.

Kredi kartı ile altın alanlara inceleme! Mesaj gönderilmeye başlandı

Bu yöntemle acil nakit ihtiyacını karşılayan kişiler ve sürece dahil olan kuyumcular, hem cezai hem de idari yaptırımlarla karşı karşıya kalabilir. Bankalar, Gelir İdaresi Başkanlığı, BDDK ve savcılıklar eş zamanlı olarak harekete geçti. KREDİ …

Enag açıkladı: Haziran enflasyonu belli oldu

Enflasyon Araştırma Grubu (ENAG) haziran ayı enflasyonunu açıkladı. Buna göre Tüketici Fiyat Endeksi (E-TÜFE) aylık bazda yüzde % 3,05 arttı. Yıllık enflasyon 68,68 oldu. ENAG Mayıs ayı enflasyonunu yüzde 3,66 yıllık enflasyonu ise yüzde 71,23 olarak …

Son dakika… ENAG haziran enflasyonunu açıkladı

Son dakika… Bağımsız Enflasyon Araştırma Grubu (ENAG) haziran ayına ilişkin E-TÜFE verilerini açıkladı. Buna göre haziran ayında enflasyon aylık bazda yüzde 3,05 olurken yıllık bazda yüzde 68,68 olarak gerçekleşti.